کار در دفتر یا دفتر در خانه : در آینده چه چیزی در انتظار شماست؟

HOME-OFFICE-OR-OFFICE-WHAT-DOES-THE-FUTURE-HOLD

فروش در دفتر یا خانه ؟

با همه‌گیری، مفهوم دفتر خانه رایج‌تر شده است. برای برخی از شرکت ها این اولین باری بود که واقعاً مورد توجه قرار گرفت. اما چه اتفاقی خواهد افتاد، پس از پایان همه گیری. آیا زندگی کاری به دفتر سنتی برمی گردد یا در خانه می ماند؟

یک چیز مسلم است: زندگی قبل از “عادی جدید” قابل بازگشت نیست. به ندرت هیچ کارفرمایی قادر به معرفی ۱۰۰% کار اداری خواهد بود، پس از اینکه بسیاری از کارمندان مشاهده کردند که گزینه های اداری خانگی امکان پذیر است.

و این گزینه ها همچنین می توانند برای مشاغل مفید باشند. دفاتر می توانند کوچکتر باشند و فضاهای اداری را می توان با انعطاف بیشتری ایجاد کرد. در هزینه های سفر و هزینه های زیرساخت صرفه جویی می شود. این با مصرف برق و آب شروع می شود. علاوه بر این، شرکت‌ها می‌توانند مشوق‌های جذابی برای کار در خانه ارائه دهند (به عنوان مثال، پرداخت مشترک برای اتصال به اینترنت خصوصی).

آیا دفتر یک مفهوم قدیمی است؟

اما آیا دفتر خانه به اندازه‌ای محبوب است که در کل و پنج روز در هفته لازم باشد؟ نظرسنجی PWC از مدیران و کارمندان آمریکایی نشان می‌دهد که گزینه‌های انعطاف‌پذیر، به جای تغییر کامل، ترجیح داده می‌شوند.

بر اساس این نظرسنجی، ۸۷ درصد از پاسخ دهندگان، دفتر را فضای مهمی برای همکاری و تیم سازی می دانند. تنها یک نفر از هر پنج مدیر هنوز معتقد است که حضور ۱۰۰٪ برای حفظ فرهنگ شرکت ضروری است. این برای کارمندانی که خواهان انعطاف‌پذیری بیشتر هستند خوب است، اگرچه هیچ اتفاق نظری در مورد اینکه چند روز در دفتر در حال حاضر ضروری است وجود ندارد.

در مورد طول گزینه های دفتر خانه، نظرات متفاوت است. در حالی که مدیریت در ۶۸ درصد موارد طرفدار حداقل سه روز اداری است، ۵۵ درصد از همه کارمندان خواهان سه روز کار در دفتر خانه هستند.

جالب است بدانید که کارمندانی که هنوز در حال آموزش هستند، به ویژه وقت اداری بیشتری می خواهند. ظاهراً، شرکت‌ها باید مطمئن شوند که کارمندان جدید یا کارمندان در حال آموزش هنوز از پشتیبانی کافی در محل برخوردار می‌شوند یا ابزار مناسبی برای یادگیری تحت نظارت در خانه دارند.ساری آمل بابل قائمشهر بهشهر نکا بابلسر تنکابن محمودآباد نوشهر چالوس نور سوادکوه شهسوار

بهره وری در خانه

همه مدیران در مورد بهره وری در خانه متقاعد نشده اند. با این حال، بسیاری از مطالعات به شرایط خاص کنونی نمی پردازند، مانند این واقعیت که بسیاری از کارمندانی که در خانه کار می کنند نیز باید از فرزندان خود در هنگام تعطیلی مدرسه و مهدکودک مراقبت کنند.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که اقدامات برای حمایت از کارمندان با حجم کاری اضافی در خانه، توسط مدیران و کارمندان متفاوت است.

۸۱ درصد از تمام مدیران می گویند که با موفقیت اقدامات حمایتی برای مراقبت از کودکان را در شرکت خود ارائه کرده اند. اما تنها ۴۵ درصد از کارمندان مورد نظر موافق هستند. اگر مدیریت در مقایسه با کارکنان بسیار متفاوت باشد، دلیل بر این است که کارکنان فرصت های لازم برای برقراری ارتباط با نیازهای خود را ندارند و بنابراین در فرآیندهای تصمیم گیری که بر کار روزانه آنها تأثیر می گذارد، وارد نمی شوند.

علاوه بر این، لازم به ذکر است که کارکنانی که بهره وری خود را کمتر ارزیابی می کنند، اغلب مشکلاتی را در تعادل کار و زندگی و همچنین وظایف مرتبط با کار در فضای مجازی مشاهده می کنند. مدیریت زمان منعطف و همچنین آموزش جامع ابزارهای (جدید) برای همکاری دیجیتال می تواند اولین گام برای کاهش این مشکلات باشد.

محل کار آینده ترکیبی است

در حال حاضر شرکت هایی وجود دارند که محل کار هیبریدی را ارائه می دهند. این بدان معنی است که توجه بیشتری به وظایف و ترجیحات فردی کارکنان می شود. مدل‌های انعطاف‌پذیر ترجیح داده می‌شوند که ترکیبی از فضای اداری خانگی و اداری را ارائه دهند.

با این حال، برای این مدل‌های کاری، کارمندان و کارفرمایان باید دور هم جمع شوند تا درباره نقشی که دفتر واقعاً در زندگی کاری روزمره ایفا می‌کند یا باید ایفا کند و چگونه می‌توان این نقش‌ها را ارتقا داد، بحث کنند. این مهم است که نه تنها مفاهیم کارفرما تحقق یابد. در غیر این صورت انگیزه رفتن به مطب و در نتیجه تولید (و جذابیت کارفرما) کاهش می یابد.

وقتی صحبت از هدف یک دفتر می شود، مدیریت و کارمندان با هم موافق نیستند، حداقل این نتیجه نظرسنجی PWC است.

مدیریت دفتر را مکانی برای موارد زیر می داند:

افزایش تولید
جلسات مشتریان
همکاری موثر
حفظ فرهنگ سازمانی
در همین حال، کارمندان دفتر را مکانی برای موارد زیر می دانند:

در حال همکاری
دسترسی ایمن به ابزارها و اسناد
ملاقات با مشتریان و همکاران
ادامه تحصیل و پیشرفت شغلی
بنابراین می توان نتیجه گرفت که هم مدیریت و هم کارفرمایان دفتر را به عنوان محل ملاقات و مساعد برای همکاری می بینند. اما فرهنگ سازمانی از دیدگاه کارکنان نقشی ندارد، در حالی که کارفرمایان نقش بسیار عملی دسترسی به منابع را در اولویت قرار نمی دهند. هر دو موضوع مرتبط هستند و باید به طور انتقادی مورد بررسی قرار گیرند.

هر دو علاوه بر این می توانند (تا حدی) به صورت دیجیتالی اجرا شوند، به عنوان مثال، از طریق اشتراک گذاری فایل امن و ابزارهای همکاری، و همچنین اقدامات دیجیتالی برای تقویت فرهنگ شرکتی (به عنوان مثال، تماس های شرکت مجازی، شبکه های داخلی برای اشتراک گذاری، چت و غیره).

کار در دفتر یا دفتر در خانه : در آینده چه چیزی در انتظار شماست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Scroll to top
Call Now Button