برنامه ریزی اندازه گیری و دستیابی به اهداف بازاریابی

بدون تعیین اهداف بازاریابی واضح ، شما اساساً بی جهت هستید و برای دستیابی به معیارهای پوچ تلاش می کنید که لزوماً به شما در دستیابی به اهداف کلی کسب و کار شما کمک نمی کند

اهداف بازاریابی زیربنای همه استراتژی های بازاریابی است. پس از همه ، چگونه می دانید که بدون معیارهای روشن ، قابل اجرا و دست یافتنی در حال انجام چه کاری هستید؟ تعیین اهداف بازاریابی همیشه باید در اولویت باشد زیرا آنها اساس کل استراتژی شما خواهند بود.

با دستیابی به اهداف بازاریابی دیجیتالی خود ، به اهداف کلی کسب و کار خود نیز کمک می کنید . چه این باعث افزایش فروش کلی شما شود و چه آگاهی نسبت به نام تجاری شما.

تعیین اهداف استراتژیک ، از یک سو ، راهی عالی برای ایجاد انگیزه در خود و تیم شما و تلاش برای دستیابی به نتایج بهتر برای کسب و کار شما است.

از سوی دیگر ، اهداف و تنظیم KPI بسیار بیشتر از این است که فقط بگویید “من می خواهم به آن و آن برسم” . این است که چگونه می توانید یک برنامه یا استراتژی ایجاد کنید که از چشم انداز شما پشتیبانی کرده و به شما در رسیدن به آنها کمک کند.

اما چگونه می توانید اهداف را به درستی تعیین کنید؟

در این پست وبلاگ ، نحوه تعیین اهداف بازاریابی بهتر ، به منظور به حداکثر رساندن نتایج و توسعه کسب و کار خود را بیاموزید.

قائمشهر بهشهر نکا نور سوادکوه شهسوار ساری آمل بابل بابلسر تنکابن محمودآباد نوشهر چالوس

چرا به اهداف بازاریابی تعیین شده نیاز دارید

بدون اهداف مشخص ، شما اساساً بی جهت هستید و برای دستیابی به معیارهای پوچ تلاش می کنید که لزوماً به شما در دستیابی به اهداف کلی کسب و کار شما کمک نمی کند.

به عنوان مثال ، بدون اهداف رسانه های اجتماعی ، شما اساساً برای بدست آوردن لایک و مشارکت بیشتر تلاش می کنید. اما آیا این لزوماً به معنای موفقیت است؟

از طرف دیگر ، اگر هدف شما این است که تعداد بیشتری از پیروان را به یکی از محبوب ترین اهداف تبدیل کنید .بر ایجاد محتوا که فقط برای شما لایک و نظر ایجاد می کند تمرکز نکنید. در عوض ، سعی کنید ترافیک رسانه های اجتماعی بیشتری را به وب سایت خود هدایت کنید و دنبال کنندگان خود را در قیف بازاریابی تشویق کنید.

ما برای بازاریابی رسانه های اجتماعی و آموزش بازاریابی محتوا به شما کمک کرده ایم تا خواسته ها و نیازهای مخاطبان خود را درک کنید. کپی و تصاویر جذاب ایجاد کنید و صفحات فرود تبدیل کنید.

ROI خود را از بازاریابی دیجیتال تسریع کنید. در سراسر کانال های کلیدی در قیف بازاریابی شما ، از SEO تا ایمیل تا رسانه های دیجیتال .ما ابزارها و الگوهای بازاریابی را برای شما داریم که می توانید به سرعت استراتژی و تاکتیک ها را برای دستیابی به اهداف به کار بگیرید.

آیا به دنبال راه حل های بازاریابی برای استفاده از روش مشتری محور و مبتنی بر داده برای اطلاع از استراتژی بازاریابی خود هستید؟ چرا یک تماس مشاوره استراتژی ۱-۲-۱ رایگان رزرو نمی کنید؟

اصول اولیه تعیین اهداف: نحوه تعیین اهداف SMART

در مورد تعیین اهداف ، معیارهای مختلفی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. ما توصیه می کنیم برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی از طریق اهداف SMART بهترین کار را انجام دهد زیرا همه جنبه های مهم یک هدف بازاریابی موفق را پوشش می دهد:

خاص: دو روش برای تفسیر این مورد وجود دارد و هر دو بسیار مفید هستند. به عنوان یک چیز ، شما باید اهداف خود را مشخص کرده و اطمینان حاصل کنید که این یک هدف بسیار واضح است. و برای دیگری ، شما همچنین باید در مورد معنای این هدف و آنچه که شامل آن می شود ، بسیار دقیق باشید.
قابل اندازه گیری: به عبارت دیگر ، KPI ها به شما کمک می کند بفهمید به اهداف خود رسیده اید یا خیر. این بسیار مهم است زیرا می خواهید بتوانید بفهمید که آیا تلاش های شما واقعاً نتیجه داده است و چگونه به درآمد تبدیل می شود. همچنین ، شایان ذکر است که با برخی از استراتژی های بازاریابی دیجیتال .تعیین نتایج شما و درک نحوه تبدیل آنها به درآمد (به ویژه در بازاریابی رسانه های اجتماعی) دشوار است.

هدف گذاری


دست یافتنی: هنگام تعیین اهداف ، هدف گذاری عالی است .اما نه آنقدر زیاد که غیر واقعی باشند. وقتی اهداف بازاریابی دیجیتالی خود را تعیین می کنید . از خود بپرسید که آیا واقعاً می توان به آنها رسید یا آیا به سادگی خود را برای شکست آماده کرده اید.
مرتبط: یا اینکه اهداف بازاریابی دیجیتال چگونه به شما در رسیدن به اهداف تجاری کمک می کند؟ همانطور که قبلاً اشاره کردم ، این بسیار مهم است زیرا در پایان روز ، شما همه این استراتژی های بازاریابی را توسعه می دهید تا به رشد کسب و کار شما کمک کند . در واقع ، شما باید ابتدا با اهداف تجاری خود شروع کنید و به این فکر کنید که اهداف بازاریابی دیجیتال به شما در دستیابی به اهداف اولیه کمک می کند.
محدودیت زمانی: تعیین مهلت مشخص برای اهداف به شما می گوید که چه زمانی باید نتایج خود را اندازه گیری کرده و این نتایج را با کمپین های گذشته (و آینده) مقایسه کنید . این یکی دیگر از اقدامات بسیار مهم است زیرا به شما کمک می کند تا نحوه بهینه سازی استراتژی ها و اهداف آینده خود را برای دستیابی به نتایج بهتر در هر کمپین جدید درک کنید.

دلایلی که اهداف SMART به خوبی با اهداف بازاریابی دیجیتال کار می کنند عبارتند از:

آنها به شما جهت روشنی می دهند
آنها اطمینان می دهند که اهداف شما با چشم انداز شما مرتبط هستند
آنها به اندازه گیری نتایج شما اهمیت زیادی می دهند ، که در بازاریابی دیجیتال بسیار مهم است
هر بار که اهداف بازاریابی جدیدی را تعیین می کنید ، مطمئن شوید که این فهرست معیارهای تعیین هدف را نیز مرور کرده اید.در نهایت به شما در تعیین اهداف بهتر و دست یافتنی تر کمک می کند.

چه نوع اهداف بازاریابی دیجیتال را می توانید تعیین کنید؟

اکنون که به جنبه نظری تعیین اهداف پرداختیم ، اهداف بازاریابی دیجیتال در عمل به چه شکل است؟

اهداف زیادی وجود دارد که می توانید تعیین کنید ، اما در اینجا برخی از محبوب ترین آنها وجود دارد:

ایجاد سرنخ های بیشتر: ایجاد سرنخ یکی از اولویت های اصلی مشاغل و بازاریابان است.
بهبود نرخ تبدیل: یکی دیگر از اهداف بازاریابی دیجیتال محبوب تبدیل مشتری/بیننده/دنبال کننده بیشتر به مشتری است.
فروش خود را افزایش دهید: به هر حال ، این هدف نهایی برای بسیاری از مشاغل مختلف است.
افزایش ترافیک: به عنوان مثال ، ترافیک ارگانیک ، ترافیک از رسانه های اجتماعی و غیره.
علاوه بر این ، در عصر اختلال دیجیتال ، تکنیک های ایجاد نام تجاری و قیف کامل را فراموش نکنید.

فقط این نیست که بگویید “من فروش بیشتری می خواهم” بلکه باید بسیار دقیق تر از آن باشید: آیا می خواهید فروش شما چقدر افزایش یابد؟ کدام کانال ها به شما کمک می کنند؟ مهلت شما چقدر است؟

RACE

به همین دلیل ما آموزش بازاریابی استراتژیک خود را برای بازاریابان و مدیران برای برنامه ریزی ، مدیریت و دستیابی به اهداف خود ایجاد کرده ایم. مسیر یادگیری استراتژی دیجیتال کاربردی RACE ما شامل ماژول هایی مانند “تعیین اهداف و اهداف بازاریابی دیجیتال” است .تا به شما کمک کند چشم انداز خود را به اهداف ، اهداف و KPI ها تبدیل کنید.

هنگام تعیین اهداف بازاریابی ، تعیین هر مرحله از سفر مشتری بسیار مهم است. به عنوان مثال ، اهداف شما برای بازدیدکنندگان وب سایت جدید با مشترکان ایمیل متفاوت خواهد بود. مسیر یادگیری استراتژی دیجیتال عملی RACE شما را از طریق تعیین اهداف بازاریابی در هر مرحله از دسترسی ، عمل ، تغییر و تعامل راهنمایی می کند.

از چارچوب RACE برای توسعه استراتژی بازاریابی خود استفاده کنید. در RACE تعداد زیادی راه حل برای مشاغل بزرگ و کوچک از جمله استراتژی بازاریابی و برنامه ریزی ، منابع متخصص کانال دیجیتال و روندها و نوآوری های صنعت پیدا خواهید کرد.

برای بحث در مورد چالش ها و فرصت های استراتژی بازاریابی خود در چارچوب RACE ، مشاوره رایگان ۱-۲-۱ استراتژی بازاریابی خود را رزرو کرده . گام های بعدی قابل اجرا برای افزایش عملکرد را بردارید.

تاکتیک های بازاریابی

هر زمان که یک استراتژی بازاریابی جدید تدوین می کنید یا حتی زمانی که از تاکتیک بازاریابی دیجیتال استفاده می کنید . اهداف کلی استراتژیک شما باید همیشه در ذهن شما باشد.

در واقع ، استراتژی های شما اساساً باید برنامه های عملیاتی برای اهداف شما باشند .تاکتیک ها و استراتژی هایی که برای دستیابی به هر هدف در نهایت نیاز دارید.

هنگامی که یک استراتژی بازاریابی دیجیتال ایجاد می کنید ، همیشه با اهداف خود شروع کنید.

و هنگامی که اهداف مشخص و مشخصی دارید ، به این فکر کنید که با چه تاکتیک هایی می توانید به اهداف خود برسید.

به عنوان مثال ، فرض کنید می خواهید ترافیک ارگانیک خود را در ۶۰ روز ۱۵ درصد افزایش دهید.

در این صورت ، از تاکتیک هایی مانند:

کلمات کلیدی را جستجو کنید و برای کلمات کلیدی که می خواهید رتبه بندی کنید محتوا ایجاد کنید
محتوای خود را به روز کنید و بهینه کنید تا به رتبه بندی شما کمک کند
برای ایجاد بک لینک بیشتر ، یک کمپین ایجاد لینک ایجاد کنید
و هر تاکتیک دیگری که در واقع می تواند به شما در رسیدن به هدفتان کمک کند.

نتیجه

همانطور که می بینید ، تعیین اهداف بازاریابی برای موفقیت کسب و کار شما ضروری است. بدون اهداف ، شما در اصل چیزها را به دیوار می اندازید و امیدوارید که چیزی بچسبد . اما در چنین چشم انداز رقابتی ، استفاده از این روش به احتمال زیاد شما را پیش نمی برد.

از سوی دیگر ، وقتی اهداف روشنی برای خود تعیین می کنید . به خودتان انگیزه می دهید و به خودتان و کل تیم بازاریابی جهت واضحی را می دهید. که باید دنبال کنند و یک برنامه عملی یا استراتژی که کاملاً از آن پشتیبانی می کند. ما آموزش بازاریابی را برای حمایت از شما در برداشتن گام های بعدی برای رویکرد برنامه ریزی شده بازاریابی فرا گرفته ایم.

برنامه ریزی اندازه گیری و دستیابی به اهداف بازاریابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Scroll to top
Call Now Button