راههای کاربردی افزایش فروش شرکت ها در مازندران
تکنیک های زیادی در خصوص افزایش فروش مطرح شده که شاید همگی آنها در زمان خود درست بوده و یا تا اکنون قابل اجراست اما برای تحلیل درست روشهای افزایش فروش ذکر مواردی لازم و ضروری ست که پایه برنامه ریزی های ما در مشاوره های انجام شده در حوزه فروش و بازاریابی و کسب و کار قرار میگیرد.
برای افزایش فروش در هر کسب و کاری سه راه وجود دارد که موفقیت در هر یک از آنها موجب افزایش فروش و سودآوری در مجموعه مورد نظر می گردد :
الف) افزایش تعداد مبادلات
در هر شرکت و کسب و کاری اگر سهم بیشتری از جامعه هدف را از آن خود کنیم و بر تعداد مبادلات خود با مشتریان بیفزاییم می توانیم افزایش فروش را رقم بزنیم.این افزایش مبادلات می تواند از راه بازاریابی،مکاتبه،تبلیغات،به کار گیری دیجیتال مارکتینگ بعنوان کانال جدید فروش و … صورت گیرد.
ب) افزایش حجم مبادلات
در شرکت هایی که تک محصولی نیستند و کالای متفاوت و مکملی برای فروش دارند افزایش حجم مبادلات می تواند به فروش بیشتر کمک کند که این امر بیشتر به چیدمان درست و پرزنت صحیح فروشندگان بستگی دارد.مثلا کسی که قصد خرید شلوار دارد را با ست کردن یک پیراهن و اجرای درست فرایند مشاوره متقاعد کنید که هر دو را خریداری کند.
ج) افزایش دفعات خرید
که این امر از طریق مراقبت از مشتری و ارتباط مناسب با مشتریان انجام می گیرد و مشتری به واسطه حس خوبی که از برند یا فروشنده می گیرد خرید خود را به دفعات تکرار می کند و این مسئله باعث کاهش تعداد مشتریان غیرفعال و افزایش فروش می گردد.
لازم به توضیح است که در فرایند فروش ۴۰ درصد از مشتریانی که شما با آنان تماس می گیرید و یا پرزنت می کنید کسانی هستند که نه از شما خرید کرده اند و نه بطور قاطع از خرید منصرف شده اند که من به آنها مشتریان بینابین می گویم.
هر چه برنامه های مشاور فروش و بازاریابی و کسب و کار برای این مشتریان کارسازتر بوده و درصد بیشتری از این مشتریان را جذب نماید می تواند افزایش بیشتری را در فروش شرکت مربوطه رقم بزند.
مطمئنا روش های جذب و برنامه های مربوط به هر بخش در حوزه کسب و کار مازندران می تواند موفقیت را در حوزه فروش و بازاریابی تضمین کند.